Wij hebben voor jou een panklare SEO-strategie in elkaar gezet. Deze SEO-strategie bevat 5 stappen. Ons advies is loop ze stuk voor stuk door. Wanneer je vragen heb neem contact op.

Stap 1, Oriëntatie zonder zoekmachines, 

Je begint een SEO-strategie met een doel te stellen voor een SEO-tekst. De informatie die je wil overbrengen aan de lezers is niet louter om hoger te worden geïndexeerd door zoekmachines. Om te zorgen dat wat je verteld ook hout snijdt zal je eerst over de boodschap na moeten denken. Dit proces start niet bij een analyse tool bij google maar gewoon met een pen en papier. Bedenk het onderwerp waarover je wil schrijven en het einddoel voor de lezer. Heb je dit op papier? Super, door naar stap 2.


Stap 2, Zoekwoorden analyse,

Je kan op deze pagina niet precies lezen wat een zoekwoordenanalyse is. Dit is de implementatie van deze stap in het proces naar een goede SEO-structuur. Zoekwoorden zijn de woorden waar jij wil dat de bots van google zich op focussen. Het onderwerp dat je hebt gekozen moet nu gelinkt worden aan een aantal ”zoekwoorden” waarop jij je als bedrijf wil focussen. Hier wil je een woord kiezen met een hoog zoekgehalte en relatief weinig concurrentie.  Heb je de zoekwoordenanalyse gedaan? Super, door naar stap 3.

  

Stap 3, SEO-tekst schrijven SEO-strategie

Je zoekwoorden analyse is compleet. De zoekwoorden zijn vastgesteld en nu kan je beginnen met het bouwen van een tekst geraamte. Dit geraamte bestaat uit een hoofdkop en verschillende sub kopjes waarin je de gekozen zoekwoorden veelal verwerkt. Onder deze kopjes schrijf je een aantal bullet punten die je wil verwerken in je verhaal. De outline van je verhaal is nu compleet. Nu begint het echte werk het schrijven van de SEO-tekst. Focus, ontspan en typen maar! Schrijf het artikel van A tot Z je kan hier rustig alle bullet punten 1 voor 1 afwerken. Wat goed is om in gedachten te houden bij het schrijven van een SEO-tekst is het volgende:

SEO-tekst vereisten SEO-strategie

  • Schrijf korte duidelijke zinnen.
  • Schrijf korte alinea’s tussen de 50 en 100 woorden.
  • Gebruik signaalwoorden om alinea’s aan elkaar te koppelen. 
  • Gebruik bouw interne links naar pagina’s die verwant zijn aan bijvoorbeeld linkbuilding.
  • Maak gebruik van dikke letters, tabellen en afbeeldingen

 

Mensen lezen het internet niet als een krant. Online lezen doe je vluchtiger dus daarom moeten teksten makkelijk te behappen zijn. Heb jij de tekst geschreven? Dan kan je door naar de volgende stap.

Stap 4, SEO optimaliseren u evalueren, 

SEO-teksten schrijven is een vak op zichzelf. Google beoordeeld namelijk de tekst die je geschreven hebt aan vele verschillende factoren. Voorbeelden van factoren zijn; leesbaarheid, autoriteit, linkbuilding en meta-omschrijving van je website. Gelukkig hoef jij deze factoren niet allemaal te leren, omdat er plug-ins zijn ontwikkeld die jouw teksten kunnen toetsen naar Googles maatstaven. Voorbeelden hiervan zijn; YoastUbersuggests en google analytics statistieken. Deze tools kunnen jouw webpagina scannen en verbeterpunten rapporteren. Nu kom je in een van cirkel: optimaliseren naar evalueren naar optimaliseren naar evalueren totdat jij tevreden bent. Tevreden? Snel naar stap 5. 

Stap 5, SEO-tekst delen

Het zware werk is achter de rug, jouw SEO-strategie is bijna af. Schenk voor de laatste stap nog een kop koffie in en aan de slag. Nou heb je die tekst geschreven voor jou (potentiële) klanten. Daarom gaan wij ook deze klanten proberen te bereiken met de kennis die jij gedeeld hebt. 

SEO-strategie verspreiden 

  1. Neem contact op met mensen en partijen die je in je blog noemt. Mensen vinden het vaak interessant om zichzelf terug te lezen misschien delen zij jou bericht wel of verlenen zij jou dezelfde gunst.
  2.  Spreek je bestaande klantenbestand aan. Via een simpele e-mail kan jij al deze mensen op de hoogte stellen van jouw blog. Plan dit slim in bijvoorbeeld rond lunchtijd.
  3. Deel de SEO-tekst via je sociale media. Zo breng je de tekst onder de aandacht bij je volgers. Onderzoek wijst uit dat mensen ‘s ochtends vaker blogs lezen. Houd daar rekening mee wanneer je een bericht deelt. Om goed inzicht te krijgen wie over hoe je bericht ontvangen wordt door je publiek kan je specifieke tools gebruiken zoals buffer.

     

  4. Interne links plaatsen vanuit oude blogs die je geschreven hebt naar de nieuwe. Je kan de kwaliteit van oude artikelen overdragen naar nieuwe artikelen. Deze artikelen hebben namelijk al een zekere waarde opgebouwd en deze kan je gebruiken. Doe dit niet geforceerd van zin naar zin maar kies hier voor momenten dat het wat toevoegt aan de oude en nieuwe blog.

 

Dit is een SEO-strategie waarmee jij kan beginnen aan het bouwen van een tekst.